رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجلس خبرگان رهبری را نهادی ارزشمند و معتبر در جهان اسلام دانست و گفت: مجلس خبرگان چتر امنیتی و حفاظتی برای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روز پنج‌شنبه درهمایش "دو سالانه پژوهش برتر در حکومت اسلامی" با اشاره به وظیفه خطیر مجلس خبرگان رهبری، انتخاب سریع رهبر در صورتی که اتفاقی برای ولی فقیه بیفتد را از وظایف مهم این مجلس دانست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که درسالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم سخن می‌گفت، افزود: مشروعیت مسوولان حکومت و نظام‌اسلامی بر ولی فقیه متوقف است به همین دلیل اعضای مجلس خبرگان رهبری همیشه برای مقابله با هرحادثه‌ای، آمادگی خود را حفظ کنند.

وی یادآور شد: این مجلس در زمان رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی یک امتحان تاریخی را پس داد وبا وجودی که شرایط بسیار بدی بود ولی فردی را که برای رهبری انتخاب کردیم، بهترین گزینه بوده و هست.

هاشمی رفسنجانی دراین شرایط وظیفه علما واندیشمندان اسلامی را مهم دانست وگفت: علما باید ماهیت حکومت اسلامی بویژه چگونگی انتخاب رهبری را که ریشه آسمانی دارد برای جهان تبیین کنند. وی افزود: ما باید برای جهان بیان کنیم که چرا مجلس خبرگان رهبری داریم و چرا رهبر ما باید فردی شجاع، باتقوا و مجتهد باشد.

وی گفت: مطمئنا درصورتی که این موضوع برای دنیا تبیین شود، برتری و تفاوت‌های انتخابات ما با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بویژه روش انتخاب آقای بوش بهتر مشخص می‌شود.
با این حال رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درادامه سخنانش، مردم را عامل و ضامن بقای ولایت فقیه در جامعه دانست وگفت: اگر مردم همراه نظام ودر رکاب ولایت فقیه نباشند، اصل ولایت مانند خود حضرت امام زمان (عج) در غیبت خواهد ماند.

وی ابراز داشت: این یک کار منطقی وعلمی است که مساله ولایت فقیه و انتخاب رهبری کشور را به مردم و نمایندگان آنان واگذار کنیم . وی اظهار داشت: رهبر مسوول اداره امور کشور است و انتظاری که از ایشان می‌رود با مرجع تقلید متفاوت است چون او فرمانده است و همه باید دستور او را اجرا نمایند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: ما طبق قانون اساسی چگونگی انتخاب ولایت فقیه و شرایط و وظایف او را مشخص و دراین راه تا بحال موفق بوده ایم. وی اظهار داشت: ولایت فقیه یکی از اصول مهم ادیان آسمانی بویژه اسلام بود که بعد از انقلاب اسلامی ایران احیا شده است.

وی اظهار داشت: بعد از حکومت پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) در جامعه اسلامی اصلاح و رفرم صورت گرفت ولی هیچ کدام از آنها نتوانست مشکل حکومت را برطرف کند اما انقلاب اسلامی این کار را انجام داد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل ولایت فقیه یک اصل منزوی شده بود اما امروز می‌توان احیای آن را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.
وی افزود: حضرت امام راحل (ره) موضوع ولایت فقیه را زمانی مطرح کرد که مبارزین انقلاب سخت مورد تهاجم نیروهای امنیتی رژیم پهلوی قرار داشتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در این انتخابات برغم تبلیغات گسترده دشمنان، مردم رشد اجتماعی خود را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: آنان نشان دادند که هنوز به روحانیت، خبرگان رهبری و نظام جمهوری اسلامی اعتماد کامل دارند. وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، در شرایط کنونی وحدت و همدلی را عامل مهمی در حفظ کشور دانست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر ما درکشور خوب کار کنیم و خوب اداره کنیم، توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود. وی یادآور شد: استکبار جهانی قصد دارد بین نظام و مردم فاصله بیندازد و انقلاب را ناکارآمد نشان دهند، بنابراین ما باید تمام جهات را در نظر گرفته و طوری عمل کنیم که دشمنان طمع نکنند.

کد خبر 15294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز